Хранене и тренировка според формата на тялото

Има хора които се тъпчат с какви ли не храни и нямат проблеми с теглото. При тях усиления метаболизъм бързо изгаря мазнините, докато има хора които малко хапват и изглеждат пълни. Онзи ден гледах един филм как един човек беше върнат от бъдещето с дарбата да прави слаби хората. В слюнката му имаше ензим, които ако попадне в чужд организъм започваше да усилва метаболизма на хората и така те за отрицателно време сваляха по 5, 10 и по повече килограми. Достатъчно беше човек да отпие глътка от чашата от която феномена беше пил и така отслабването му започваше. И така този странен индивид беше решил да продава своя продукт, които произвеждаше черният му дроб на фирми и компании с търговска, но не и научна цел.

След като подписа договор за хиляди и даде проби от тъканите си, той вече беше доволен, че е вече богат и бъдещето му е осигурено до старини. Точно тогава започна да се проявява отрицателното въздействие на ензима върху отслабващите хора. Оказа се че този ензим има мощно въздействие за топене на мазнини и калории и колкото и да се тъпчат с какво ли не пациентите, те си остават гладни и се стига дотам че умират от глад и самите им органи се стопяват и отказват да работят защото не се захранват. Сред заболелите хора беше и дъщерята на феномена. Единственото спасение беше да му се извади черния дроб и да му се трансплантира друг, а неговия дроб да се изследва и да се създадът антитела, които да противодействат на въпросния ензим. Сериала е 4400, епизода е сред първите на вторият му сезон.
environmental1.jpg

Сега реално. Американският учен д-р Уилям Шелдън категоризира човешкото тяло в три различни типа („соматотип”) – ектоморф, ендоморф и мезоморф. Малко са хората, които могат да се причислят напълно към някой от типовете, но винаги един е преобладаващ. За да откриете към кой соматотип принадлежи вашето тяло, надникнете в архива със снимки от детските и юношеските години. Тогава възрастта и начинът на живот все още не са били намесени.

ЕКТОМОРФ – строен и слаб, с дълги ръце и крака, и издължени мускули. Ектоморфите качват маса много трудно и след това лесно я губят. Имат релефни тела, нисък процент подкожни мазнини и много бърз метаболизъм.
Тренировка – не прекалено продължителна, а ориентирана към по-големи тежести, за да се стимулира максимално мускула. Кардио тренировките са излишни.
Хранене – яжте, трябват ви калории! При този тип тяло храненето е от основно значение за цялостното развитие на мускулатурата. Ако не ядете поне 4-5 пъти на ден и тренировката ви няма да е достатъчно ефективна. Освен задължителният протеин, храненията трябва да са богати на мазнини и въглехидрати, които да осигурят на тялото необходимата енергия.

ЕНДОМОРФ – с едри и силни кости, закръглени форми и висок процент подкожни мазнини. Този тип няма проблем с качването на маса, но най-трудно постига релефна мускулатура. Ендоморфите имат забавена обмяна на веществата и трябва да внимават с натрупването на излишни килограми.
Тренировка – тук целта е да се забърза метаболизма на тялото, а това се постига чрез високоинтензивни тренировки с кратка почивка, повече повторения и не много големи тежести. Обръщайте достатъчно внимание на кардио тренировката, за да не се „омазните”.
Хранене – често, но в малки количества, за да ускорите метаболизма. Избягвайте приема на наситени мазнини и прости въглехидрати, а наблягайте на храни, съдържащи протеини и фибри. Пийте много вода!

МЕЗОМОРФ – с най-добрите генетични предпоставки за изграждане на мускули – атлетични тела с природно голяма физическа сила, които бързо реагират на тренировките и лесно изграждат мускулна маса.
Тренировка – тежка, с добра почивка. Този тип е склонен към претрениране, затова внимавайте с броя на сериите. Периодично включвайте и кардио тренировки, за да горят излишните мазнини (ако имате такива).
Хранене – най-важно е да си подсигурите необходимото количество протеин. Енергията си набавяйте от комплексни въглехидрати и ненаситени мазнини.

Най важно е човек, каквато и структора да има да се амбицира и да тренира редовно. Независимо дали ще е фитнес, джогинг, баскетбол или футбол. Движението е здраве и точно това иска целият организъм.

0 Responses to “Хранене и тренировка според формата на тялото”



  1. Вашият коментар

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
септември 2007
M T W T F S S
« Авг   Окт »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,295,567 hits

Top Clicks

Flickr Photos

Clouds and sky

Още снимки

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

%d bloggers like this: