Хостване на блог

Всички блогъри в wordpress знаем, че този хост не предлага голяма свобода за изява, тоест няма възможност сам потребителят да прави визията на блога си, както и не може да добавя елементи в страницата си като колонка за монетизация, бутони за Social bookmarking сайтове и някои други екстри. За това единственият вариант е потребителят да качи блога си на някой хостинг който да му го поддържа, така той ще има по голяма свобода в изграждането му и обновлението му. Е, аз точно това направих вчера, качих този блог на фрий хоста bloghub.org, като го импортнах от този сайт и започнах да разглеждам какви ще са преимущесвата и недостатъците на това да си в чужд сървър.

Оказа се, че има много екстри от които всеки един блогър може да се възползва, но има и някои недостатъци, които направо ме отказаха от идеята вече този блог да се захранва от хост. Поне за това време нещата ще си стоят така както са в момента, докато не проуча добре как стои въпроса. Първо: не ми хареса това, че филтъра за спам aksimet не можа да се активира след многократно натискане на бутона за получаване на ключ. Второ: нямаше никаква вътрешна статистика, относно това колко хора ме посещават, от кои сайтове имам входящи влизания, кои са най-четените ми материали и с какви ключови думи съм намиран. А тези неща са важни за мен, защото така получавам ясна оценка доколко моя блог е полезен и от кого се чете. Трето: няма възможност да се пишат коментари по старите постове, ами само по новите постове докато е качен блога на хоста. Това е тъпо, защото така нямат възможност да изразят мнение нови читатели, относно даден пост в архива, които им се е сторил интересен. Четвърто: пак не видях темплейт или някакъв код за обработка на блога. Имаше каталог от направени готови скинове за външен вид и само толкова.И пето стори ми се, че има по голяма опасност от хакване на блога, когато е качен на български хост или може би греша?

Все още не съм навътре в нещата, затова може и да съм пропуснал, да го разгледам до всеки детайл, но това забелязах като функционалност на възможностите които дава този хост. Ако някой е запознат с нещата по-добре и има блог захранван от хост, нека ми пише,

1. Дали реално съществуват горе написаните четири недостатъка и има ли начин те да се коригират?

2. Има ли разлика в захранването на блоговете от различни хостове и кои са за препоръчване?

3. Какво ще стане, ако даден хост спре съществуването си, дадените блогове изчезват ли перманентно?

4. Има ли начин за цензура, когато блога е качен на хост?

Това са четирите въпроси, които ме вълнуват. Може да ви се струват елементарни, но пак повтарям, не съм запознат със системата с захранването на блог от друг хост.

10 Responses to “Хостване на блог”


  1. 1 vanilla януари 5, 2008 в 12:29 am

    В тия неща аз съм още по-зле. Относно оформлението, аз затова в крайна сметка избрах blogger.com, защото има далеч повече свобода в това отношение, а и в сайдбара повече неща (бутони) можеш да сложиш, в смисъл, ако си от най разбирачите, можеш да си сложиш винаги, където и да ти е блогът, но ако не си от тях, с блогър е по-лесно. Недостатъците пък са, че няма възможност за страници, няма вътрешно водене на статистика (това не пречи да си сложиш с бутон обаче), и някои др. неща. Импортинг wordpress към blogger не знам дали може да става; а и на теб май не точно това ти е нужно. Но това е, което лаическата ми особа може да сподели по въпроса:))

    А ти защо вече разрешаваш коментари само за регистрирани в wordpress?

    Like

  2. 2 vanilla януари 5, 2008 в 12:45 am

    Ама интересно защо ти го „обясних“ всичко това, като ти си имаш блог в blogger и знаеш :))

    Like

  3. 3 albinos януари 5, 2008 в 9:02 am

    „А ти защо вече разрешаваш коментари само за регистрирани в wordpress?“

    По погрешка бях маркирал, тази функция и сега я оправих. Извинявам се много!

    „Ама интересно защо ти го “обясних” всичко това, като ти си имаш блог в blogger и знаеш :))“

    И блогър и уърдпрес си имат недостатъци! Може би, ако имаше блог които да имаше плюсовете и на двата щеше да е страхотен 🙂

    Like

  4. 4 ssk януари 5, 2008 в 10:29 am

    Когато си на wordpress.org (тоест варианта за хостове) не присъстваш в dashboard – а 🙂

    Like

  5. 5 katsarov януари 5, 2008 в 11:32 am

    В грешка си за повечето неща…
    Статистиките, информацията и т.н. всичко може да ти е същото като тук. WordPress си е wordpress на всякъде… плъгин-ите и стиловете се предлагат безплатно по много сайтове. Е, в wordpress.com работят специалисти, които оправят ако има някой бъг, а на друг хостинг ще трябва да се оправяш сам или да си плащаш на програмист.
    Ако ще си местиш сайта знай:
    1. Губиш посетители. При смяна на домейна губиш и PageRank.
    2. Купи си домейн и хостинг… домейна е най-много 20лв на година, а хостинга по 4-5лв
    3. Подсигури се с някое приятелче, където разбира от сайтове, че да може да ти прехвърли информацията.

    Пожелавам ти късмет! Ще ти трябва…

    Like

  6. 6 Kriso януари 5, 2008 в 12:48 pm

    Не съм съгласен само с недостатаците, филтъра на akismet при мен се активира без проблеми, система за статистика получавав ако си качиш такав плугин аз лично ползвам „Counterize“ за тази цел. Относно възможноста за хакване мисля че всичко е до това как ти е настроен .htaccess файла.

    Like

  7. 7 Коронал януари 5, 2008 в 3:09 pm

    Моя блог е качен на платен хост, не съм срещал досега проблеми, работят всички проложения, няма заплаха от цензура, цената е скромна, хубаво е човек да си пази архиви, никои не е защитен от сривове или фалити на хостинг компании. Използвам инсталация на wordpress.

    Like

  8. 8 albinos януари 5, 2008 в 5:31 pm

    Мерси за коментарите и съветите на всички!
    Ще помисля пак дали да се преместя на някой платен хостинг или за сега да остана тук.

    Like

  9. 9 lawyer.bg януари 6, 2008 в 9:26 am

    нищо не ти пречи като се прехвърлиш на платен тука да направиш едно огледало, което тип рсс агрегатор за твоите си постове 🙂 аз лично така бих направил – хем ще загубиш по-малко посетители (редовни), хем ще си на платен хостинг… и дайте ключа за долния етаж де е кафе машината, че не мога да се събудя!

    Like

  10. 10 vatikana април 24, 2009 в 1:57 pm

    Здравейте.
    Имам една молба към вас знаещите.А тя е следната днес си качих сайта на хоста ,и понеже домейна ми е на друг хост очаквам до няколко часа да ми бъде пренасочен .
    Та молбата ми е следната,ако има хора да ми помогнат по оформянето на визията на сайта . За сайта използвам последната версия на wordpress Предния ми сайт беше
    http://goreshto.net/
    Ако някой проявява интерес нека да ми пише на :donugod@gmail.com.

    Like


Вашият коментар

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
януари 2008
П В С Ч П С Н
« Дек   Февр »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,357,312 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

