Медицинските сериали – House MD и Grey’s Anathomy

Като малък си мечтаех да стана един ден лекар. С децата от квартала, повлияни от тогавашните филми с медицинска тематика обичахме много да си играем на медици. Спомням си, че на едно от момичетата в квартала майка й работеше в лечебно заведение и то редовно ни снабдяваше с медицински консумативи като спринцовки, слушалки, системи, даже и престилки. С друго дете, едно от момчетата от съседната улица, пък за малко да се блъснем в кола, защото се бяхме вживели в ролята на шофьори на линейки и карахме велосипедите си с много висока скорост. Тогава за щастие се отървах само с голямо ожулване. Това се случи така: за да избегна удара с колата, аз завих към тротоара и така се блъснах в едно дърво. Както и да е измина много време оттогава и с течение на годините, желанието ми да стана лекар изчезна. Изчезна по простата причина, че не обичам да гледам кървища и вътрешни органи, а и самата психика трябва да позволява на човек да се справя като доктор в тежки ситуации- има всевъзможни болнични случаи, има много човешка мъка и страдание, има много напрежение и стрес. Има и депресии. Освен, че ми мина желанието за медицинската професия спрях да гледам и лекарски филми. На времето повечето ми съученици следяха редовно  сериала „Спешно отделение“ и в междучасията го коментираха, аз пък и до ден днешен не знам каква е основната му сюжетна линия и кои са главните герои в тази телевизионна сапунка. Сега само пиша отстрани медицински статии за заболявания които са ми интересни и за които искам да знам повече, даже личният ми лекар се шегува, че с това четене на медицинска литература съм станал наполовин лекар.

Не обичах да гледам медицински сериали, защото ме депресираха, обаче от миналата година, от месец октомври ме зарибиха да гледам два медицински сериала – „Доктор Хаус“ и „Анатомията на Грей“. И двата ги комбинирах така, първо си пусках една серия на „Доктор Хаус“, веднага след него една серия на „Анатомията на Грей“ и това ми беше достатъчно за да засити глада ми за филми за вечерта. Така миналата седмица изгледах третия сезон и на двата сериала и сега смятам да си почина с някоя друга сапунка или просто да съм на вълна игрално кино.

И така какво е мнението ми за двата сериала. За първия сериал „House MD“, мога да кажа, че в началото не ми допадаше. Дразнеше ме главния персонаж, които е прототип на Шерлок Холмс. Само, че с напредване на сериите установих, че този персонаж ми е много познат, даже понякога е част от мен. Уплаших се, дали не започвам да се превръщам в един бъдещ доктор Хаус, макар и без титлата и образованието на доктор. Разбира се отговора на въпроса ще дойде с течение на времето, но се замислих и осъзнах, че в света в които живеем, така както е пълен с глупаци и невежи хора, единствения начин човек да спаси чувството си за хумор, пък и достойнството си е да има характера на този прословут екранен доктор. Или поне част от него. Така, че донякъде съм за доктор Хаус рулз. Цялото нещо което за мен е интересно в сериала, е не стотиците рядко срещани болести и техните проявления, колкото личността на известният диагностицик и взаимоотношенията му с неговите колеги. А относно медицинските термини в филма съм чувал, че доста от тях били пълни измишльотини и лекарите, които гледат сериала са се били спуквали от смях на тях. Сега това дали е истина не знам, но ако някои е запознат с това нека прасне отдолу един, два коментара да поясни на мен и читателите на блога, дали сценаристите си измислят или не. Даже наскоро четох във пресата, че някаква американка написала книга с термини използвани в медицинските сериали за улеснение на зрителите им, да знаят коя манипулация какво означава и кое заболяване какво представлява. Хитра идея, макар, че въпросната американка едва ли ще забоганее с въпросната книга, защото се оказва, че зрителите не ги вълнуват много тези неща. Повече се радват на интригите и човешките взаимоотношения в тези филми. Ако се интересуваха от терминологията, зрителите щяха да учат за лекари или така като мен да се ровят в медицинска литература само за отделни интересни болести.

„Анатомията на Грей“ ми се стори по женски сериал. В него гадните касапски гледки също не са спестени, но за сметка на това се акцентира върху човешките взаимоотношения. Има повече драми, сълзи, любов и секс. Може да се каже, че това е по-скоро романтична сапунка.

А, да за малко забравих да кажа, колко ме дразни актрисата с дръпнатите очи, която играе в ролята на Кристина. Ужасна е като излъчване. Не, че нещо имам против азиатците, но тази бие по всички точки. Е това е, давам си почивка от ядрено-магнитни резонатори, дефибрилатори и каквито и да е там медицински работи. Четвъртите сезони на „Доктор Хаус“ и „Анатомията на Грей“ ще почакам да ги завършат, за да ги гледам накуп, а не през седмица на по веднъж, както сега вървят. Не обичам формулата: на час по лъжичка!

2 Responses to “Медицинските сериали – House MD и Grey’s Anathomy”


  1. 1 lawyer.bg януари 9, 2008 в 7:05 am

    „Не обичам формулата: на час по лъжичка!“
    welcome to the club!

    Like

  2. 2 vanilla януари 18, 2008 в 11:56 pm

    Някой от режисъорите беше казал: ако това, което искаш, не можеш да го кажеш за 1 или 2 серии, значи няма смисъл да го казваш.
    Грей ми е страшно неприятен сериал, не знам точно защо. Изнервял ме е много, когато трябваше да съм в стая, където се гледа. А Хаус определено ми е поносим, вероятно точно заради Холмсовата жилка, или странностите а ла Монк. Обаче когато сериите станат достатъчно много, повторяемостта в запълването им някак попрехвърля мярката…

    Like


Вашият коментар

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
януари 2008
П В С Ч П С Н
« Дек   Февр »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,358,028 hits

Top Clicks

    ЛЮБИМА МИСЪЛ:

    Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

