Mozilla Firefox – пак проблеми

От известно време насам Мозилата ме дразни, като ми върти гадни номерца. Първо изчезваше и се появяваше когато си иска или докато повторно не цъкна на иконата й. Второ: файловете изтеглени от нея понякога изчезват (без да съм ги трил). Трето: случва се браузъра да забива, при положение, че имам добра и бърза интернет връзка. И четвърто: най-новият й гаф е да ми маха отметките на сайтове, добавени в папката й, както и да изтрива вече посетените страници горе в полето и в историята, т.е хронологията на посетените сайтове. Не знам какъв е проблема, браузъра автоматично го ъпдейтвам, както и редовно чистя компа от буклуци. Ако това продължава ще мина на Opera, въпреки, че от много време съм свикнал с Мозила. Напоследък много ми хвалят Операта, че имала много подобрения и дори била по-олекотена и по-бърза от Мозилата. Това което ми беше направило лошо впечатление от миналогодишното краткотрайно използване на Операта беше, че при постване се появяваха снимки и текстове, разположени не както трябва и коригирането им беше невъзможно. Иначе  наистина Операта ми се вижда по лека от Мозилата.

7 Responses to “Mozilla Firefox – пак проблеми”


  1. 1 pierrot януари 29, 2008 в 5:50 pm

    ами при мен Мозилата с необходимите ми плъгини върви все по – бавно, затова минах на Flock!. Може и той да ти хареса. Ако си под Линукс операта има проблем с Flash Player и версията му, да го имаш впредвид. Иначе и на мен ми я хвалят много.

    Like

  2. 2 albinos януари 29, 2008 в 6:19 pm

    Ще потърся и ще изпробвам Flock, дано е лек. Не съм запознат с новите браузъри и май ще действам на сляпа баба.

    Like

  3. 3 Totto януари 29, 2008 в 10:38 pm

    Тествай и Firefox 3 beta-та – както си е олекотена още, преди да са дигнали плъгините да работят и за нея. Доста приятно стои за тези 2-3 дни, в които ми е пред очите.
    Пък и си пази усещането за Firefox 😉

    Иначе, Opera 9.25 си е доста прилична – в един момент по принуда минах към нея, след натрупващи се проблеми с FF2 у дома. Имам само някакъв проблем с вградения password manager (на Opera), но допускам, че решението е просто, а и по някакъв начин дефектът е свързан с моята си инсталация конкретно.

    Сега с FF3 отново седа на 2 стола. Но предполагам, че в един момент и него ще го наблъскам с плъгини и проблемите ще почнат да се появяват.

    Like

  4. 4 morch януари 30, 2008 в 8:18 am

    Засега нямам оплаквания от Mozilla и съм се кротнал с нея. 🙂 ..иначе съм работил и с Opera и пърия ми сблъсък с нея беше… WTF?! Нещо не ме зарадва. 🙂

    Like

  5. 5 Alex Zvezdev януари 30, 2008 в 7:30 pm

    и при мене има същите симптоми, доста почват да ми досаждат – особвнно като наотварям 30тина таб-а 🙂 явно проблема е всеобщ на лисичката…

    Like

  6. 6 Павел Танков февруари 1, 2008 в 2:11 pm

    Опера е чудесен браузър. По-бърза е от ФФ или ИЕ. Създателите й казват, че е най-бързия браузър в света. Дали е така не знам, може би по-точно е да се каже „най-бързия графичен браузър“, но както и да е – напоследък се нароиха много браузъри и може да има и по-бързи вече.

    За първи път я пробвах преди около 9 г. Тогава беше версия 3 и нещо си, платена и трябваше да се краква. Беше много млада и повечето страници из нета не работеха изобщо или не добре с нея. Програмистите й, обаче, напредваха бързо и скоро след това този браузър ставаше за всекидневна употреба. Ще излъжа ако кажа, че проблеми нямаше – имаше и още как. Mail.bg, например, не работеше хич. Аз даже им писах да си оправят сайта. Е, сайта си те не оправиха, но Опера си оправиха браузъра 🙂 . Ползвах я на Уиндоус, а от няколко години вече и на Линукс. В началото версиите за Линукс не бяха никак красиви, направо си бяха грозни даже и изоставаха с версиите.

    Сега вече версиите са синхронизирани и всичко е ОК. Проблеми пак си има, но важното е, че по нея много се работи и прогресът се вижда. Ако има даден проблем, много е вероятно някой вече да работи по отстраняването му. Въпреки проблеми с някои сайтове, аз не я заменям за друг браузър, защото ползваемостта й (usability) е по-важна за мен – просто е пълно с готини функционалности, но са направени по такъв начин, че ако искаш ги ползваш, а ако не – не ти се навират в ръцете. Няма и да се опитвам да ги изброявам, защото са много и е просто излишно.

    Опера бяха пионерите при въвеждането на много функционалности, които сега са дефакто стандарт при всички браузъри и ако някой ги няма просто няма шанс за успех. Ще спомена само табовете, блокирането на нежелани изскачащи прозорци и даунлоуд мениджъра. Табове ИЕ чак сега се наканиха да сложат, а даунлоуд мениджър ФФ и досега няма читав. Но да спрем до тук, че става флейм.

    Опера е освен това и супер малка като размер на инсталационната си програма – около 5M с всичките купища функционалности. ФФ е почти 2 пъти по-голям и за всяко нещо ти трябва допълнителен плъгин. ИЕ-то е без коментар.

    Накрая, наистина Опера имат проблеми с Флаша под Линукс. Тука заслужават сериозна критика, защото тоя проблем го влачат може би повече от година вече. Несериозно е да претендират за увеличаване на потребителите си, а да не седнат на една маса с хората от Адобе.цом и да се разберат как да оправят проблемите. Аз, все пак, го ползвам въпреки този му проблем, а като увисне някой флаш просто натискам F5 и пробвам пак – обикновено се оправя.

    Like

  7. 7 albinos февруари 2, 2008 в 8:21 am

    @ Павел Танков

    Мерси за изчерпателния коментар!

    Like


Вашият коментар

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
януари 2008
П В С Ч П С Н
« Дек   Февр »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,357,312 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

