Месоядството – наркотик или човешка потребност?

meat-is-murder-lo.jpg

В пубертета и години след него избягвах да ям месо. Избягвах да ям месо не поради здравословни причини, ами защото първо не ми беше апетитно и вкусно и второ защото усещах, че организма ми няма нужда от него. В редките случаи когато консумирах месо предпочитах да е само пилешко или от риба. Роднините се учудваха, как съм могъл да засищам глада си без животинската храна и ме убеждаваха, как организма отслабвал и не набавял необходимите вещества, като съм се хранил само с постна храна. Не исках да бъда и вегетарианец, защото отвреме навреме ми се прияждаше месо или друг вид животинска храна като мляко и яйца, но повече се придържах към тезата, че човек може да оцелее без да консумира месо и, че той е създаден по скоро да консумира растителни храни, отколкото животински.

Сега обаче съм в съвсем друго положение. Месото присъства редовно в храната ми и не се замислям въобще за вредата му (холестерола) въпреки, че нямам проблеми с теглото си. Консумирам го под различни форми – от колбаси от мезета, през мазните арабски бургери и дюнери до месни манджички – ястия и предястия. Не знам метаболизма ми ли се е ускорил, или просто е нормално за зимните месеци организма да иска мръвка. Ако в ежедневното ми хранене няма нещо местно, усещам, че не съм се нахранил както трябва и не съм се заситил добре.

Какво знам за месото? Знам, че е белтъчен продукт, затова за преработването му са необходими няколко часа. Освен това, то се усвоява доста трудно, особено ако е тлъсто. Най-много за предпочитане е постното месо, много вредна е честата консумация на овче и свинско (първото хич не го обичам). Всички знаем, че постоянната употреба на тлъсто месо води до наднормено тегло и задръстване на съдовете с холестерол. За да бъде ползата по-голяма от вредата, обаче трябва са консумираме дневно не повече от 150 г постно месо или птица без кожата. А за по-доброто усвояване на месната храна, трябва да я гарнираме със зеленчукова – зелена салата и зеленчуци без нишесте, например, зеле, спанак, чесън, в краен случай – моркови и цвекло. Зелената салата облекчава значително усвояването на месото от стомашно-чревния тракт и не позволява да започнат процеси на ферментация, които могат да предизвикат дисбактериоза. Важно е, че месото не трябва да се яде с картофи, макарони и хляб, особено ако вече имате нарушена чревна микрофлора.

Ето обаче на какво попаднах, докато търсех сайтове за вегетарианци. Текста ли звучи твърде фанатично или това е самата истина за която си затваряме очите ежедневно:

Месото е НАРКОТИК. След начална фаза на удоволствие и високо самочувствие следва ДЕПРЕСИЯ, което води до увеличаване на кафе, тютюн, алкохол и други НАРКОТИЦИ! Месото разрушава ИМУННАТА СИСТЕМА. Престъпленията, убийствата, лошият морал и похот прогресивно нарастват в месоядните държави!?… Някои пълководци умишлено тъпчели войниците преди битка обилно с месо, за да ги дрогират и ожесточат. Зловонието на месоядците не се премахва с никакви дезодоранти…
МЕСОЯДСТВОТО е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ
Вегетаринството е нравствен и интелектуален показател за Човещина. Индусите като вегетарианци са единственият пример в историята, които се освободили от 170-годишно английско господство БЕЗ КРЪВОПРОЛИТИЯ! Японците, когато преобладаващо бяха вегетарианци, станаха световно икономическо чудо. Сега са в упадък както западните си „учители“ по месоядство.

Месото, както всяка силна и високо киселино-образуваща храна, предизвиква отделяне на огромно количество ЗАЩИТА, алкална СЛУЗ. Тя затруднява усвояването на храната. Затова организмът изисква повече калории, за да изгори слузта. Получаваме ПОЛОЖИТЕЛНА ОБРАТНА ВРЪЗКА (както при микрофония): > силната храна изисква (за да изгори слузта) все повече и повече калории (последователност на деградацията) > концентрати > рафинати > сол > захар > месо > яйца; > безалкохолни > алкохолни > тютюн > наркотици >.
Месото съдържа малко витамини и минерални соли. Има огромно количество ТОКСИНИ. Мускулите на закланите животни съдържат опасната отрова КСАНТИН. ИЗЛИШЪКЪТ от животински белтъци нарушава метаболизма, отравя с пурнови отрови – ревматични болести. При клане се образуват хормони на стреса. Те силно рушат нервите на месоядите. Болестта „луда крава“ не е от вирус, а от животински белтъчини в храната на тревопасните. И хората (не месоядни) страдат от „луда крава“, но развратът е масов и лудостта поради месоядство се приема за обичайна. След клане кръвта се съсирва и месото се втвърдява, затова то се оставя да „узрее“, за да омекне, т.е. да загние. Всяка гнилоч повишава кръвно налягане, атеросклероза, подагра, ревматизъм, главоболие, неврози и психози, епилепсия, язва, диспепсия, лошо храносмилане, лош дъх, миризливи крака, глисти, развалени зъби, бъбреци, екземи, трихиноза, РАК ! (д-р Бернар Серу, „С лице срещу Рака“, изд. „Роше“, 1985; д-р Уолтър Уилът, проф. в Харвардски Университет).
Месото повишава пикочната киселина, причина за огромен брой „цивилизовани“ болести. В страни, които не консумират месо, няма нито един случай на рак или инфаркт. Месото, яйцата и рибата на открито ГНИЯТ, млякото не – то вкисва, а растенията се консервират за дълго. То е лоша и безвкусна храна, затова винаги му добавят подправки.

Най-силните и издръжливи животни са вегетарианци – слон, кон, камила, а не тигър или лъв. Японското племе, дало най-добрите борци, е яло ориз и боб. ЧУДЕСАТА на йогите (Христос) и бойните изкуства са невъзможни с месо. Бойците от манастира Шао Лин ядат само растителна храна, предимно зеленчуци. Древногръцките борци са яли житни храни и плодове. Като прояли месо, станали „тъпи“ и заприличали на месоядни животни, затова Диоген ги оприличил на свине и волове. Дьо Лесепс, строил Суетския канал, твърди, че без вегетарианците араби и индуси едва ли каналът би бил завършен. Великите цивилизации на индуси, китайци, египтяни, перси, гърци, римляни съвпадат с времето на вегетарианство. След началото на месоядството започва разврат на всички лични и обществени системи и крахът на тези цивилизации е неизбежен. Според Триптоломеевите закони месоядството е най-строго забранено, особено за интелектуалци. Платон в прощалния си диалог „Република“ (4 век пр. н.е.) представя Сократ, дал образец за град, на когото предписал хранене с житни храни, плодове и зеленчуци. Сенека (1 век от н.е.): „Растителните продукти са достатъчна храна за стомаха, в който сега тъпчем най-различни същества“… „Когато животът е бил по-прост, не е имало нужда от толкова много лекари, нито от толкова много хирургически инструменти и сандъци с лекарства. Здраве имало поради простото живеене. Многото блюда носят много болести. Забележете колко много същества поглъща един стомах – рушител на земята и морето. Не е чудно, че такава противоестествена храна носи разни болести… Пребройте готвачите и вие не ще се учудите, че има толкава много болести.“ Плутарх: „Най-често се разстройва храносмилателнят тракт от месна храна, защото тя бързо го затлачва и оставя лоши последици. За човека е най-добре да не яде никак месо, защото земята ни дава достатъчно много неща, които служат не само за храна, но и за наслада.“… „Вие ме питате на какво основание Питагор се е въздържал от месо. Аз пък от моя страна се чудя, какво чувство, мисъл или причина е ръководила оня човек, който пръв е осквернил устата си с кръв и е позволил на устните си да се допрат до месо на убито същество; който е наредил на своята трапеза обезобразени трупове на убити животни и ги е обявил за всекидневна храна – това, което преди малко е било същество, надарено с движение, със сила, с усещане и глас, с душа?“ Хезоид (8 век пр.н.е.) рисува „Златния Век“, в който месото не е познато като храна.

Въпреки, че в тази информация сигурно има много верни неща (като това, че при клане в животните се образуват хормони на стреса), не ме отказа от възможността да консумирам месо. Според мен, човек не бива да изпада в крайности, а да консумира умерено и с мярка месните храни. Мисля, че един такъв баланс не би бил вреден за никого…

Advertisements

26 Responses to “Месоядството – наркотик или човешка потребност?”


  1. 1 Michel март 12, 2008 в 2:22 pm

    Ами не знам. Аз почти не ям месо от малък, но не съм вегетарианец. Понякога ям риба, яйца. Не съм спирал киселото мляко, сметаната сиренето…

    Човек всъщност няма нужда от месо, или почти не. Въпросът е, че самата месна индустрия е така създадена, че да предизвиква все повече и по-висока консумация на месни продукти. Самите хора са устроени не като всеядни, а като плодоядни и зеленчукоядни (зъби, храносмилателен тракт), но с времето сме се научили да консумира почти всичко – дори и някои изключително опасни за нас продукти…

    Колкото до баланса, след като изгледах Earthlings, не мисля, че какъвто и да е баланс „хора – животни“ е възможен в съвременния свят… :-/

    Like

  2. 2 albinos март 12, 2008 в 2:58 pm

    Мишел напълно съм съгласен с теб. Човешкия организъм не е пригоден за месни храни. Повечето болести идват от консумирането на животинска плът. Индустрията на днешно време създава все повече продукти от и с месо и все по безмилостно ги рекламира, а хората не се замислят за здравето си и ги купуват. Не по малко са вредни и храните с които угояват животните. Вече знаем, че те могат да променят човешкото ДНК и да нарушат хормоналния баланс в човешкото тяло.

    За Earthlings – едвам успях да изгледам филма до край. Но за съжаление неприятните моменти не биха накарали хората да се замислят какви жестокости причиняват на другите живи същества на планетата.

    Like

  3. 3 Longanlon март 12, 2008 в 3:39 pm

    Ами… аз пък не съм съгласен 🙂

    Това, че „повечето болести идват от консумирането на животинска плът“ не знам от къде го измисли, ама ако малко се замислиш, ще разбереш, че не е вярно.

    Всъщност, не знам дали изобщо има смисъл да си казвам мнението по въпроса обаче – достатъчно показателен е дори само фактът, че си цитирал статия, почваща с „След начална фаза на удоволствие и високо самочувствие следва ДЕПРЕСИЯ, което води до увеличаване на кафе, тютюн, алкохол и други НАРКОТИЦИ!“. Мда, увеличаването на кафето и другите наркотици е много лошо, нали…

    Like

  4. 4 Канев март 12, 2008 в 4:31 pm

    Хората не са устроени, да са тревопасни. Човешките зъби не са като на тревопасно. Нямат нищо общо с тези на овца, или крава. Нито имаме многокамерни стомаси. Ако бяхме плодоядни щяхме да имаме само резци и широки кътници, за да можем да стриваме кората на плодовете. Кучешките зъби служат за разкъсване на месо.
    Също най-близките ни родственици шимпанзетата, са едни от най-добрите ловци в природата – много по-добри от лъвовете например. Не мога да разбера с какво един орел е неморален, така че не приемам аргумента че яденето на месо е неморално. Пък и ако питаш някои хора и растенията имат чувства.
    Това за стресовите хормони няма никакво значение, защото при готвенето се разрушават от топлината. Да не говорим, че доста от растенията произвеждат вредни вещества.
    Хората са естествено всеядни, както и мечките, маймуните и повечето бозайници. Въобще много малко са животните, които карат на тотално плодово-тревна диета, а по-голямата част са всеядни – повечето ядат насекоми или червеи, дори и да не ловуват животни съпоставими с техните размери.
    Не знам също и откъде идва идеята че японците са били вегетарианци. Аз поне доколкото знам там са едни от най-дълголетните хора, не заради кисело мляко или японски чай, а точно заради богатата на морски дарове диета, която определено не е само от водорасли.
    Странно също, но аз бях чул, че повечето болести се причиняват от вируси и бактерии.
    Вегетарианството абсолютно не е естествено и е въпрос на личен избор за възрастни хора. В крайна сметка можем да оцелеем по няколко седмици без храна, пък и имаме на разположение повече от колкото ни е необходима. Най-добрият вариант е разнообразна диета. Само плодове и зеленчуци водят до липса на някои жизнено важни аминокиселини и минерали, или примерно витамин B12. Само месо и животински продукти водят до липса на доста витамини и примерно до скурбут. Ако наистина толкова не обичаш вкуса на месото, няма проблем да не ядеш, но честно казано да готвиш вкусно без месо трябва да прочетеш поне няколко книги. Да запечеш една пържовла от двете страни е невероятно лесно и вкусно. Така че не мога да се отърва от впечатлението, че вегетарианството е много подобно на монашеството – това, че се лишаваш ти доставя някакво мазохистично или религиозно удоволствие и се мислиш за по-възвишен от масите.
    За децата вегетарианството е много опасно.

    Like

  5. 5 zloster март 12, 2008 в 5:50 pm

    След като човешкият организъм не е пригоден да яде месо защо аджеба имаме кучешки зъби? И колко за колко тревопасни може да се каже, че имат кучешки зъби? За всяко тревопасно, което ми кажете давам по една бира:)!

    Like

  6. 6 iffi март 12, 2008 в 7:12 pm

    Хората СА хищници. Очите на хищниците са позиционирани отпред и се движат едновременно за да преценяват разстоянието до плячката. Имаме кучешки зъби (както zloster спомена). Тревопасните животни имат многокамерни и огромни стомаси за да може храната да стои там и да се храносмила дълго.
    Това, че човек може да оцелее без месо, не значи, че вегетарианството е здравословно и полезно.

    Like

  7. 7 albinos март 12, 2008 в 7:52 pm

    Благодаря ви за коментарите. Тази статия ми се видя крайна и за това исках да разбера какво ви е мнението за нея. Понеже напоследък имам голям глад за месо и реших, че на мен нещо ми става, а тази статия направо ме разби. От много източници съм чувал, че човешкият организъм не е пригоден за да яде месо,защото червата на един човек са седем пъти по-дълги от него,а на месоядните-3 пъти, при което месото след преминаването през човешките черва започва в един момент да загнива и тялото се натравя.

    Ето още една статия обясняваща горната разпространена теория от учени и лекари относно проблема с месоядството при хората:

    Една от причините, изтъквана от биолозите и диетолозите, е че храносмилателния тракт на човека не е пригоден за храносмилане на месо. Хищните животни имат сравнително къси черва (само три пъти по – дълги от тялото им) и това им позволява своевременно да изхвърлят бързо разлагащото се месо, което образува токсини. Червата на тревопасните са шест пъти по – дълги от тялото им, тъй като растителната храна се разлага по – бавно от месната. Човекът, като тревопасните животни има дълги черва, затова като се храни с месо, в организма му се натрупват токсини, които ЗАТРУДНЯВАТ работата на бъбреците и способстват за развитието на подагра, артрити, ревматизъм и дори рак.

    Освен това месото се обработва с химикали. Веднага щом заколят животното, плътта му започва да се разлага и след няколко дена придобива не здрав, сиво – зелен цвят. В месодобивната промишленост тази промяна на цвета се маскира, като към месото се прибавят нитрити, нитрати и други консерванти, които запазват яркочервения му цвят. Изследваниятя обаче показват, че много от тези химикали са канцерогенни. Като вземем в предвид и това, че в храната на угояваните животни също се прибавят огромно количество химикали, проблемът се усложнява повече.

    Гари и Стивън Нъл в книгата си “Отровите във вашия организъм” привеждат някои факти, които би трябвало да накарат всеки сериозно да се замисли, преди да купи поредния килограм месо или шунка. “Добитъкът, предназначен за клане, се угоява, като към храната му системно се добавят транквилизатори, хормони, антибиотици и още 2 700 други препарата. Процесът на химическа “обработка” на животното започва ОЩЕ ПРЕДИ НЕГОВОТО РАЖДАНЕ И ПРОДЪЛЖАВА ДЪЛГО СЛЕД СМЪРТА МУ. И въпреки, че всичките тези химични вещества се съдържат в месото, което купувате и консумирате, законът не изисква те да бъдат изброени на опаковката (самата опаковка би се стопила от изписаните върху нея имена на препарати).

    През 1983 година, основавайки се на резултати на подобни изследвания, Американската академия на науките съобщава, че “хората биха могли да избегнат много ракови заболявания, ако намалят потреблението на тлъсто месо и консумират повече зеленчуци и плодове.”

    “Но почакайте – ще възрази някой, – нима за човека не е естествено да се храни с месо? Нима нашият организъм не се нуждае от животински белтъчини?”

    отговорът на двата въпроса е “Не”. Въпреки, че човекът от край време е известен като всеядно същество, нашето анатомично устройство – зъбите, челюстите и храносмилателната ни система – е по пригодена за вегетариански храни. Асоциациата на американските диетолози отбелязва, че “огромна част от човечеството в течение на цялата човешка история се е хранило с вегетарианска или предимно вегетарианска храна.”

    По – голяма част от човечеството живее и се храни така и до ден днешен. Дори и в най – развитите страни модата на месоядството навлиза преди не повече от стотина години. Навлиза с хладилните вагони и камери, консумативния дух на двайсти век.

    Но дори и през двайсти век човешкият организъм си остава неприспособен към консумацията на месо. Знаменитият шведски учен Карл Линей казва: “Сравнителният анализ на вътрешното и външното устройство на тялото на човека и животните показва, че естествената храна за хората са плодовете и зеленчуците.”

    Like

  8. 8 Канев март 12, 2008 в 9:04 pm

    Първо за една бира ето снимка. Това животно всъщност си е съвсем тревопасно и не си ползва кучешките зъби за ядене, а за да бори други мъжки за територия. Само дето имайки предвид, че хората не могат да си разтворят челюстта, нито им стърчат навън кучешките зъби, техните определено са за ядене.
    Честно казано не знам каква е дължината на червата при дадено животно, ама според мене също основен фактор е и колко често яде. Това което знам за черва, е че свинете имат около 15м черва, което със сигурност е над 5 пъти дължината на тялото им. Прасетата наистина с всичко се хранят. Даже дивите прасета убиват малки животни.
    Загниването е странна идея. Общо взето почти всички бактерии умират в стомашните сокове, така че няма как месото да гние в традиционния смисъл докато минава през червата. В червата има процес подобен на гниене (бактерии разграждат органични молекули и изпускат усвояеми от човека вещества), но това гниене се случва и на растителната храна.
    Исторически погледнато месото е било предпочитаната храна. Това че, на огромна част от човечеството, не им е било лесно да си го позволят е друг въпрос. Също така исторически погледната едно време когато е имало по-малко месо на разположение, хората са живеели доста по-малко.
    А известния учен Карл Линей, ако е този за който си мисля – бащата на таксономията е живял през 18ти век и макар и постижението му да е доста важно, съмнява ме да е бил достатъчно информиран от съвременна гледна точка.

    Like

  9. 9 GaN март 13, 2008 в 1:40 am

    Ох, човек, направо ме довърши. Първоначално, когато видях, че и ти си писал на базата на онази смешна теория с устройството на тялото и сравняването му с не знам си какви животни си казах, че няма да коментирам, ама не може то така. На много места вече виждам тази абсурдна във всяко едно отношение теория и само мързела ме е спрял и аз да се разпиша по темата, щото е наистина глупаво. Да не говорим за „мафията“ на фирмите, които произвеждат месо. За мене това са пълни глупости, чиято цел е легитимирането на вегетарианците и други там тревопасни индивиди от хуманоиден произход.

    Ще кажа само едно простичко нещо: Аз колкото пъти съм видял вегетарианец или човек, който се храни само със растителни храни (vegan), толкова пъти той/тя е бил/а блед, с бавни реакции и други там подобни не свойствени за хората симптоми 🙂

    Всеки сам си избира. Ако някой не го кефи да яде месо – да не яде. Който иска пък да яде. Не е нужно да се втълпява на хората вредата или ползата от месо.

    Чисто логически тази теория с устройството на човешкото тяло като тяло на тревопасно е просто една глупост, но ако тръгна да обяснявам… отиде то 🙂 Мързи ме просто 🙂

    Like

  10. 10 rahenna март 13, 2008 в 2:50 am

    чувствителна съм към темата „месо“. от една страна гледки като тази на одраното зайче горе дълбоко ме потискат, от друга – месото е основната ми храна.
    не колбасите, месото. при това прясно и по възможност „алангле“.

    Like

  11. 11 Longanlon март 13, 2008 в 9:42 am

    Всъщност това за дължината червата не са нищо друго, освен псевдонаучни глупости, които всеки преповтаря, без да провери дали са истина. Само напиши „дължина на червата крава“ в гугъл, и ще видиш как цялата първа страница се изпълва с вегетариански статии.

    Според Мартин Тонев, един от най-добрите ми приятели и ветеринар, на когото звъннах и събудих тая сутрин специално по тоя повод, дори само тънките черва на кравата са дълги около 50 м., което е бая повече от 7 пъти дължината й. На овцата са 35 м.

    При кучето, едно хищно животно, дължината на червата към дължината на тялото при всички породи се съотнася 1/6.

    Така, че не говорете наизуст, моля.

    Like

  12. 12 tin4e март 13, 2008 в 11:18 am

    Я, интересна статия, пълна измислица, но интересна …

    Само факта, че се цитират древно гръцки философи, които наистина са помогнали много за развитието на науката, но теориите им отдавна са отхвърлени, навежда на мисълта, че статията си е съмнителна.

    Както месото може да бъде наркотик, така и препечената коричка на хляба е наркотик, общата теория е, че всичко което кара мозъка а произвежда хормони на удоволствието е наркотик – храната е един от тях.

    От коментарите – човекът не е хищник, не е и тревопасно. Ние е сме всеядни – като прасетата и кокошките.

    Както всичко и вегетарианството не трябва да се фанатизира. Аз почти не ям месо, много рядко, но яйца и сирене – всеки ден. не съм вегетарианец, защото човек има доказана нужда от животинска храна, само по този начин може да си набави 4 основни аминокиселини, които организмът не може да си синтезира сам.

    Но, по никакъв начин не мога да оправдая безсмисленото убийство на животни, само за да се изяде от друго животно защото е било вкусно брррррр, това е варварство. Научих се да приемам необходимостта от убийства на животни само до минимума на нуждите за хранене, но не мога да си обясня защо хората примерно отглеждат животни примерно малки пухкави зайчета, защото заешка яхния е нещо много вкусно брррррррррррррр.

    Like

  13. 13 Кажи ми да ти кажа март 13, 2008 в 2:35 pm

    Аз не съм точно вегетарианец. Ям птиче месо и риба, не защото е полезно, но защото ми е вкусно. И въпреки всичко съдя по себе си, че не съм ставала по-бледа и мудна в месеците в които не ям месо (и година ми се е случвало да не ми се дояде месо). От ноевмри насам (коледните пости)съм яла месо към 5-6 пъти. Сега пък са Великденските пости, които реших да спазвам за пръв път… не толковаа защото съм вярваща, колото вярвам, че хората с право са го измислили кога е по-полезно да не ядем месо – по-здравословно ми се струва да ям плодове и зеленчуци сега 🙂 Апък за заешкото.. ух много го обичам.. (blush) – трето по любимост ми е.

    Like

  14. 15 Pippilota Mentolka март 13, 2008 в 3:40 pm

    Хора от цялата тази дискусия ми се дояде агеншко! Не знам защо точно то, но като ви четох и започнах да слюноотделям кръвожадно!!! 🙂

    Like

  15. 16 tin4e март 13, 2008 в 4:33 pm

    @ longanlon
    Последно се оказаха 9 или 10, и то в зависимост от възрастта и физическото състояние, все още проучвам въпроса
    http://en.wikipedia.org/wiki/Essential_amino_acid

    Аз съм запомнила 4, но явно не съм си доучила урока 🙂
    и май всички могат да се набавят и с разнообразна растителна храна

    Like

  16. 17 tin4e март 13, 2008 в 4:36 pm

    @Кажи ми да ти кажа
    Никога не съм яла заешко, никога – нямам идея какво е на вкус, не искам и да разбера

    като малка гледах в къщи зайче, като домашен любимец, умря от старост

    не съм яла – агнешко, ярешко, малки печени прасенца,
    само по някога – пиле

    Like

  17. 18 Pippilota Mentolka март 13, 2008 в 5:37 pm

    Tin4e виж за зайците и на мен ми е жал. Някога баба ми и дядо ми гледаха зайци, а аз ги хранех с кайсиеви ядки. Когато ми казаха, че това което вечеряме е заешка яхния с един от тях изроних толкова сълзи в чинията, че от тогава не съм хапвала заек. Макар че може и да е вкусно на практика.

    Like

  18. 19 albinos март 13, 2008 в 7:27 pm

    Аз също не съм хапвал заешко, защото въобще не ми се дояжда от този вид месо. Баща ми отглежда зайци и понякога ми се иска да отворя клетките и да ги пусна на свобода. Много е тъпо да ми казват малките зайчета са много милички и игриви и в следващия момент да дъвчат заешко месо…

    Like

  19. 20 Appolon януари 9, 2009 в 2:08 pm

    Аз съм вегетарианец от над 15 години. За съжаление е доста трудно в няколко изречения да бъдат обяснени доводите ми за този ми начин на живот, но все пак ще опитам.
    Това дали човешкия вид е пригоден анатомично за консумация на месни продукти не ме интересува. Въпросът е, че съвременния индивид има твърде голям избор от възможности за заобикаляне на каквито ид а е природни изисквания, ако изобщо съществуват. Искам да обърна внимание на хората, посочили незаменимите аминокиселини, че не разбират смисъла за това което казват. Да, наистина повечето живи същества имат незаменими суплименти, които трябва да си набавят от външмия свят, но НИКОЙ не е казвал, че те могат да се набавят само от животинска храна. Типично за месоядните наркомани, се пропуска и елементарния факт, че има хора (аз познавам такива), които през живота си не са се хранили с месо ис а все още живи. Само от това пропада цялата ви теория за смъртоносното влияние на вегетариаснтвото.
    По въпроса за вкуса нещата сочат още по-зле към изказалия мнението си по-горе. Вкусовите навици се определят изключително субективно, обикновено в детството, детерминирани от майчиното хранене. Ако едно дете се е хранило с месо всеки ден до 18 годишна възраст, то нима очаквате да стане изведнъж вегетарианец?! Човек сам определя съзнателно и въз основа на своите интелектуални възможности, накъде ще продължи след това, но за съжаление разумът не е широко разпространен сред хората, особено по нашите географски ширини. Затова, най-често индивидът продължава по инерция насадените му вкусови навици. Въобще не споменавам и презрението ми към довода – „вкусно ми е ко да прая“.
    На посочените „факти“ за слабостта на вегетарианците. 🙂 Висок съм 185 см, тежа 85 кг, почти без подкожни мазнини. Експерт съм по бойни изкуства от над 15 години. В момента, на 29 години правя отрицателни шпагати, бягам по 5 км почти всеки ден, а с коремни преси си почивам между сериозните упражнения. Досега почти нямам случай да съм бил побеждаван, особено от билдъри- месоядци. Външният ми вид е всичко друго, но не и блед :). Практиката в последния и най-сериозен клуб, в който практикувам показва, че само с вегетарианство може да се направи пластично и здраво тяло. Двамата ми инструктори в залата имат по няколко републикански и европейски титли, но и двамата са вегетарианци от десетилетия. Имаме контакти с различни спортни организации и какво показват фактите – шахмат – пълно вегетарианство), катерене – Храисто Иванов (инструктор в Австралия от над 5 годни не допуска месоядци в групите си!), маратонци – почти без изключения вегетарианци (малкото месоядни признават че никога не трябва да си позволяват нещо различно от пиле или риба, понеже започват да ги болят колене, губят издръжливост)…
    По въпросът с умствените способности. Имам 2 отлични университетски дипломи, член съм на МЕНСА и съм на път да мина в академичните среди на Берлинския университет.
    Мога да изпиша цял роман по въпроса, но едва ли ще постигна някакъв сериозен ефект, понеже месоядците са слаби хора и спират наркотика само за кратко. Това мин апомня на подигравателното отношение на @Longanlon, който предпочита да си борави с уличните схващания, вместо да се образова. Цитирам класация на световната енциклопедия на наркотиците и психотропните вещества за разпространение и зависимости – 1. Алкохол 2. Никотин 3. Кофеин 4. Хероин…!!! От хероин за една година умират по-малко отколкото от предните само за един ден!
    Добрувайте и се образовайте сънародници. Друго няма.
    Поздрави

    Like

  20. 21 Кольо юли 25, 2009 в 12:06 pm

    Mесото не е наркотик, защото не води до стихване функците на нервната система. Наркос на гръцки означава сън.

    Like

  21. 22 DechenPaldron август 17, 2009 в 9:03 pm

    Appolon, ти просто ми напълни душата. Изцяло съм съгласна с теб. Докато четях изказването ти само си мислих как си изразил моето лично мнение. Аз също живея сред вегетарианци от три години. Това са хора на изкуството (някои от тях са инструктори по йога, спортни танци и бойни изкуства) Всички са в абсолютно блестяща форма. Просто няма смисъл да повтарям думите ти. Единственото което искам да споделя като личен опит е, че в семейството ми се ядеше много месо. Когато излязох от вкъщи избрах вегетарианството само заради вътрешните си убеждения. Промяната на която станах свидетел беше следната – станах много по-спокойна, заедно със съвсем прости ежедневни загрявки имунната ми система се засили многократно. Стабилизирах напълно иначе много лабилното си здравословно положение. Причината разбрах по-късно. Както алкохола променя химията в тялото ни и очевидно влияе върху вземането на решенията ни, по същия начин всичко, което слагаме в устата си влияе върху химичните процеси в тялото ни. Това че ние не виждаме осезаемата разлика (както е в случая с алкохола) е само защото никога не сме водили различен начин на живот, за да я забележим. Това не значе че тя не съществува :)За това че има най-различни начини да си набавяме всичко необходимо, дори няма да говоря. Всеки има право на лични убеждения, аз само мога да пожелая на всички някой ден да се докоснат до това усещане на лекота и щастие, което носи този начин на живот.

    Like

  22. 23 Mihal април 16, 2010 в 9:43 am

    Впечатлен съм от изказа на Аполон. Браво! Такива хора ще променят мисленето на Българина (някои нямат такова, за съжаление). Нека да вметна нещичко и за мен: Ветеринарен лекар съм (не ветеринар, звучи обидно, подобно на каруцар, колар и т.н.) и вегетарианец от 10 години (отказах месото след едно упражнение по АГ). Съпругата ми също, но тя е вегетарианец от 15 годишна. У нас не се ползват продукти и козметика, който са били тествани върху животни. Не съм се разболявал (дори от настинка) най-малко от 5 години(освен рани, който сам си причинявам :)) Видът ми е не е нито блед, нито ходейки, например извършвам странни движения. Висок съм 185 см. и тежа 80 кг. В Германия участвах в експеримент свързан с функцията на черния дроб. Резултатите ми бяха (имам и данните от тях, ако някой желае да ги види)меко казани фантастични. Д-р Гюнтер Вагнер ме попита, дали има нещо в начина ми на живот, което да е по различно от другите в експеримента. Отговора го знаете. По негови данни моя черен дроб има капацитет за още двама души. След това беше и функцията на сърдечния мускул. И тук резултатите бяха същите. Мога да ви изпиша цял роман относно заблудите за месото, за храносмилателния тракт при хората, за религията, за милосърдието, за любовта, за прават на животните. Всичко това обаче няма смисъл, докато има хора който не искат да прогледнат и да чуят. Тези който искат го правят. Не е важно как слушаш, трябва да чуеш. Не е важно да гледаш, трябва да видиш. В книгата си „Не пипай тази книга“ Ян Хелзинг пише: Съзнанието владее материята.
    Оставам на вас да мислите!

    Like

  23. 24 eko октомври 5, 2010 в 5:32 pm

    Почти на 42 години съм, от 10 години вегетарианка. Тази година ми се наложи да си направя доста подробни кръвни и други изследвания и лекарят беше безкрайно изненадан да установи, че органите, системите и кръвта ми са като на 20 годишна.
    Сами си правете изводите 😉

    Like


  1. 1 monstruesque » Blog Archive » Bad Diet a cause. Substance. Quality of Meats. Trackback по март 13, 2008 в 3:26 am
  2. 2 месоядни, тревопасни, ЧОВЕК « AVANGARDISCO 2 Trackback по март 13, 2008 в 2:18 pm

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
март 2008
П В С Ч П С Н
« Февр   Апр »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,357,312 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

%d bloggers like this: