месоядни, тревопасни, ЧОВЕК

В предния пост публикувах материал, които строго осъжда месоядството при човека защото го водело до физическа и психическа деградация и едва ли не правел човека звяр – убиец и насилник. Не отскоро се разпространява информацията, че по природа човека не е месоядно същество. Откъде идва тази теория. Според учени и изследователи милиони години човекът се е развивал, и еволюирал като се е хранил с плодове, ядки, зеленчуци. Едва по време на последния ледников период, когато обикновеният му начин на хранене е станал невъзможен, човекът за да оцелее е започнал да яде животинско месо. Пак специалисти в областта на храненето тръбят, че анатомията и физиологията на човека, телесните функции и храносмилателната му система са напълно различни от тези на месоядните животни.

Таблицата по – долу сравнява анатомичното устройство на човека с това на месоядните и тревопасните животни:

 

Месоядни

Тревопасни

Човек

Имат нокти

 

Имат пори по кожата;

Организмът се охлажда чрез кожата

 

Остри предни (резци)

За разкъсване на месото

 

Много слабо развити

Слюнни жлези (тъй като месото не се нуждае от предварителното храносмилане)

 

Кисела слюнка несъдържаща питалин, който е необходим за предварителното храносмилане на зърнените храни и плодовете

 

Нямат плоски кътници необходими за предъвкването на храната

 

Силна солна киселина в стомаха необхосима за изяденото месо и кости

 

Стомашният тракт е само три пъти по-дълъг от тялото и позволява гниещото месо бързо да бъде изхвърлено от тялото

 

 

Нямат нокти

 

Много пори по кожата, чрез които се осъществява потоотделянето

 

Тъпи резци

 

 

Добре развити слюнни жлези, необходими за предварителното храносмилане на зърнените храни и плодовете

 

 

Алкална слюнка, съдържаща питалин, който е необходим за предварителното храносмилане на зърнените храни и плодовете

 

 

 

Имат плоски кътници, необходими за стриването на храната

 

Солната киселина в стомаха е десет пъти по – слаба от тази при месоядните

 

Стомашният тракт е 6 – 10 пъти по – дълъг от тялото им (растителната храна се разлага много по – бавно от месната, за това може да стои по – дълго в червата)

 

 

Нямат нокти

 

Много пори по кожата, чрез които се осъществява потоотделянето

 

Тъпи резци

 

 

Добре развити слюнни жлези, необходими за предварителното храносмилане на зърнените храни и плодовете

 

 

Алкална слюнка, съдържаща питалин, който е необходим за предварителното храносмилане на зърнените храни и плодовете

 

 

 

Има плоски кътници, необходими за стриването на храната

 

 

Солната киселина в стомаха е десет пъти по – слаба от тази при месоядните

 

Стомашният тракт е 6 пъти по – дълъг от тялото

 

Advertisements

24 Responses to “месоядни, тревопасни, ЧОВЕК”


  1. 1 longanlon март 13, 2008 в 3:02 pm

    както вече казах, червата на животните са значително по-дълги от описаното. за останалите данни не съм компетентен, но неверността на тая информация в таблицата поставя под съмнение всичко останало.

    Like

  2. 2 albinos март 13, 2008 в 3:10 pm

    Има ли ветеринари, диетолози, лекари?

    Like

  3. 3 Канев март 13, 2008 в 3:11 pm

    Забравил си колонката за всеядни животни при които предполагам почти всичко е като за човека. Човека никой не е казал че е хищник. Той е всеяден, както и голяма част от бозайниците. Ето и картинка на предна челюст на мечка. Забележи плоските резци.
    Павианите и шимпанзетата нямат нокти въпреки, че има случаи, в които ядат малки, а дори и по-големи животни.
    Освен това е пропусната най-важната разлика за храносмилателния тракт – това че тревопасните имат значително по-сложни стомаси, с много камери, от месоядните и всеядните. Дължината на червото много зависи от това колко често и с какво се храни животното. Примерно видях някъде че на котки, които ги хранят с готвена храна са им до два пъти по-дълги червата, от колкото на тези, които ги хранят със сурова. Така че, наистина има разлика, между хората и хищниците и това е че те са се научили да си готвят храната и са се приспособили към такава храна. Освен това както и вчера споменах, човека е най-близо до прасето ако гледаме анатомията по размери и диета, а прасето определено е всеядно.
    Никой не е казал че човека е само хищник. Ама да се твърди че е тревопасно особено пък като се изпускат доста важни очевидни разлики между хора и тревопасни е леко необосновано.
    Освен това някои от аргументите които са споменати просто не са верни. Хората поначало са убивали животни. Някои от първите известни инструменти са точно оръжия. И сериозно ме съмнява, да са убивали животни само заради кожата, без да ядат месото.

    Like

  4. 4 wtf март 13, 2008 в 3:20 pm

    Ти луд ли си или „да“???

    Как ще нямат нокти хората?
    Как ще са имат тъпи резци?

    А наясно ли си, че според много антрополози точно богатата на протеини храна е позволила на човека да направи еволюционния скок разграничил го от останалите примати…

    Откъде си си изсмукал тези измислици.

    Аман от вманиачени.

    Like

  5. 5 Michel март 13, 2008 в 3:35 pm

    As often as Herman had witnessed the slaughter of animals and fish, he always had the same thought: In their behavior toward creatures, all men were Nazis. The smugness with which man could do with other species as he pleased exemplified the most extreme racist theories, the principle that might is right.

    –думите са на Isaac Bashevis Singer, носител на Нобелова награда.

    Всъщност, хората могат да се замерят с аргументи, цитати, и научни факти, за да докажат своята позиция – и по-точно, не позицията, ами желанието си да продължат да правят нещо, което може би не е морално, но пък им харесва… Войната за правото на негрите да бъдат признати и третирани като белите хора, а не като роби, и Втората световна, когато биват убити десетки милиони евреи, са първите примери, които ми идват наум…

    Въпреки това, робството (в по-голямата част от света) е вече забранено и се смята за неморално, и на никой повече не му хрумва да се опита да завладее целия свят, камо ли размахвайки знамената на омразата към евреите (терористите не се броят;) …

    Само че преди робството да бъде забранено, се е проляла немалко кръв, и немалко хора (дори и учени) от онова време са се опитвали да оправдаят робството и не са признавали хората с черен цвят на кожата за хора, камо ли за правото им на свобода… В наши дни обаче ни се струва нормално всички да сме равноправни, нали?…

    Аз използвам животински продукти (признавам си – а и кой ли не използва?). Но съм против свръх-консумацията на месо и продукти от животни – една обезпокоителна напоследък тенденция. Фермерството не е като едно време. Това сега не са ферми, това са фабрики и заводи за смърт – животните са натикани в ултра-тесни пространства, на тъмно, тъпчат се с антибиотици и евтина храна, обездвижват се нарочно и им се дават химикалии, които предизвикват растеж и угояване в пъти по-бързо от нормалното. Това са болни животни. След това те директно отиват на конвейера и по магазините. Често смъртта им съвсем не е безболезнена, въпреки твърденията на „месо-защитниците“. Всичко почти е машинизирано, но несъвършено.

    Говоря за свръх-консумацията тук.

    Колкото до това, дали човек наистина се нуждае от месо, и колко, въпросът е спорен. Факт е, че вегетаранците са също толкова здрави, както и хората, които ядат месо. Не съм проучвал въпроса достатъчно, но е ясно, че ако човек може да бъде в добро здраве, ако не консумира изобщо месо, показва, че вегетарианството е безопасно. Не е така с водата например – опитайте да не пиете вода една седмица! 🙂

    А за фактите, изложени по-горе – по принцип са верни. Това, точно колко метра дълги са червата на 100 вида животни спрямо човека, ясно е, че не може да се цитират 100% точни цифри. Тук говорим за обобщаване.

    1. Хората имат нокти, но те не стават за разкъсване на каквото и да било, най-малкото пък животинска плът. Хищниците имат такива нокти – точка за теорията „човекът е плодояден и зеленчукояден“ 😉
    2. Хората имат предни резци, но те са тъпи. Стават за ядене на предварително приготвено месо (не сурово), но повече на плодове, зеленчуци и зърнени. Опитайте със зъбите си да разкъсате антилопа! 😉 Хищниците имат зъби и захапка, която е способна да убие почти всякакво животно. Още една точка! 🙂
    3. Същото е със слюнните жлези, солната киселина в стомаха, и още и още – няма нужда да изброявам – материалът е доста пълен:)
    4. Последно – за дължината на стомашния тракт. Ако се погледне глобално, факт е, че стомашният тракт на хищниците е много по-къс от този на растителноядните животни и хората. Още една точка, при това доста тлъста! 🙂 По въпроса – колко точно по-къс или по-дълъг – зависи си от животното. Принципът обаче е точен – нашият тракт е по-дълъг от този на хищниците. В пъти. Факт! 🙂

    * * *

    Последно, не ми се занимава с flame wars 🙂

    Просто си изказвам мнението. Ям риба, яйца, мляко, и нося кожени обувки (защото повечето обувки се произвеждат от естествена кожа. точка). Може би един ден ще намерим добри заместители на животинската кожа и на други продукти от животни. А дотогава – би било добре да намалим консумацията. Поне малко. Защото и в Древен Рим са тънели в разкош, но само до време… Сега не живеем в Древен Рим, а на Земята – а тя страда и се вижда с просто око, че започваме да прекаляваме с потреблението. А животните не са роби. Ние сме ги направили такива…

    Like

  6. 6 albinos март 13, 2008 в 3:55 pm

    wtf тъкмо почнах да пиша обяснения и разяснения на въпросите ти и Мишел ме изпревари с изчерпателния му коментар. Прочети го внимателно!. Аз друго нямам какво да допълня.

    Like

  7. 7 tin4e март 13, 2008 в 4:09 pm

    Човекът е всеяден, не сме хищници , но сме яли буболечки и всякакви безгръбначни, които са си чиста проба протеини … никога не сме били тревопасни, както и роднините ни примати не са разтителноядни. Правете разлика между вида жертва и приспособленията за улавянето и. Смесеният тип храна изисква малко по дълги черва за да може да се обработи, но не сме и преживни животни. По средата сме … разнообразната диети, ние е осигурила предимство в еволюцията. Първобитните копия а нашите нокти, ако щете.

    И ДА УБИВАНЕТО НА ЖИВОТНИ ИЗВЪН ЦЕЛИТЕ НА ПРЕЖИВЯВАНЕТО Е ВАРВАРСТВО И НЯМА ОПРАВДАНИЕ ЗА ТОВА.

    Like

  8. 8 Канев март 13, 2008 в 4:18 pm

    @ Michel По-горе съм постнал линк към снимка на челюст на мечка. Резците са тъпи и там. Месо се къса с кучешките зъби. Вълкът надали може да направи много с ноктите си.
    Между другото тревопасните имат копита, хората нямат – минус една точка.
    Честно казано аз поне не се сещам да има животно без копита, което да не яде поне насекоми или червеи.

    Like

  9. 9 Michel март 13, 2008 в 4:41 pm

    @Канев:

    Между това да ядеш насекоми и червеи, и това да произвеждаш милиони тонове месо от „фабриките за смърт“, каквито са сегашните „ферми“ (не ферми, а заводи), като при това имаш нужда само от малко негова част, но просто бизнесът си е бизнес, и е добре хората да ядат повече и повече и повече… има малка разлика.

    Поне за мен – има.

    Like

  10. 10 CTEHATA март 13, 2008 в 6:30 pm

    Мишел, чел съм твои материали, досега не съм видял нещо необосновано. Но емоцията от един доста тенденциозно направен, пропаганден филм, който показва реалности от друг континент, изглежда пречи на обосноваването на мнението ти.

    Устройството на телата ни, заедно със всички прилежащи зъби, нокти и черва няма НИЩО общо с начина, по който убиваме храната си.
    Пробвай ако искаш. Заколи 6 агнета по различен начин и след всеки опит си измери ноктите и си направи рентгенова снимка на зъбите. Дължината на червата предполагам няма да искаш да я измериш 🙂

    За протокола – филма беше ужасен, а аз обожавам животните. Просто анатомията ни няма нищо общо с това.

    Like

  11. 11 Канев март 13, 2008 в 6:41 pm

    @Michel
    С това съм съгласен, че повечето неумерени неща не са на хубаво. Но определено се дразня, когато псевдонаучни аргументи, се включват като аргумент в морални и емоционални спорове.
    В крайна сметка вегетарианството е въпрос на избор и личен морал и ужасно дразнещо да се твърди че хората са биологично тревопасни, след като очевидно имат всички характеристики на всеядните животни. Въобще цялата тактика на веганите е: Виж човека очевидно не е хищник защото не може да хване антилопа и да я изяде сурова ако го пуснат чисто гол в саваната, значи трябва да е нечифтокопитно тревопасно.
    Явно не сме хищници, ама значително по-явно не сме тревопасни.
    Историческите аргументи също не са верни. Животните винаги са били част от човешката диета още от каменната епоха има много скални рисунки на ловуващи хора.

    Like

  12. 12 Longanlon март 13, 2008 в 8:11 pm

    E, филм или не, фермите наистина са фабрики за смърт – там се отглеждат и убиват животни.

    Въпросът е защо в това някои виждат нещо лошо, като изключим тъпкането на животните с химикали, което резултира негативно върху здравето ни.

    Да се приравняват животните с хора и да се обявява убиването им за неморално е абсурдно отвсякъде.

    Like

  13. 13 albinos март 13, 2008 в 8:32 pm

    „А наясно ли си, че според много антрополози точно богатата на протеини храна е позволила на човека да направи еволюционния скок разграничил го от останалите примати…“

    Не съм убеден, че хората са произлезли от маймуните. Теорията на чичко Дарвин най-много подлежи на съмнение. Виж обратното е по възможно.

    Like

  14. 14 tin4e март 13, 2008 в 10:22 pm

    @albinos генетичната ни разлика с шимпазетата е по 0,1 – 0,3 процента
    т.е . толкова малко се отличават гените ни, ДНК, геном – това, което не кара да функционираме. Теорията на Дарвин отдавна се счита за доказана, липсва само едно звено то еволюцията ни

    Like

  15. 15 tin4e март 13, 2008 в 10:28 pm

    @ Longanlon – кога ще разбереш, че излишното насилие е неморално. И, че не можеш да хванеш ножа и да започнеш да колеш невинни животни само за кеф, за щастие вече е и подсъдно.

    Според мен осъзнаването на хуманно отношение към живите същества, емпатия към хора и животни е едно ново ниво на развитие на обществото, което успява да се пребори с първосигналните си пориви. И дано това е бъдещето.

    Like

  16. 16 tin4e март 13, 2008 в 10:30 pm

    още едно видео – Meet your meet
    Не гледайте, ако има печено за вечеря или изобщо искате да вечеряте

    Like

  17. 17 albinos март 14, 2008 в 10:46 am

    tin4e по скоро съм привърженик на теорията, че човека е продукт, кръстоска между маймуна и извънземна раса. Човека не може да е в този вид благодарение на еволюционен скок, няма и солидни доказателства за него, има неясноти и много въпроси на които науката все още не е ясен отговор и затвърждение. Човешките гени са близки до тези на маймуната, но имаме и нещо друго в нас…

    Like

  18. 18 Michel март 14, 2008 в 12:59 pm

    Някога са се чували („научно обосновани“) приказки, че не могат негрите, жените и т.н. да бъдат приравнявани към Човека… Сега, няколко века по-късно, ни се струва смешно това, нали?

    Е, може би след няколко века Човекът ще е осъзнал и че животните не са суровина, каквито са нефтът, въглищата и слънчевата енергия. Те мислят и чувстват и усещатт болка, глад и радост, също като нас. Да, те не са умни колкото нас, но като гледам някои човешки индивиди как се отнасят със себеподобните си, съм склонен да се замисля и че това последното може и да не е вярно… 😉

    Like

  19. 19 longanlon март 14, 2008 в 3:19 pm

    Може би Михаил е прав – след някакви си няколкостотин или няколко хиляди години ще сме се отрекли от земните си тела, ще съществуваме във вид на чиста енергия и няма да ни е необходимо да нараняваме живи същества, за да съществуваме.

    За сега обаче да се дават „права“ на животните е чисто лицемерие.

    Like

  20. 20 tin4e март 14, 2008 в 4:24 pm

    Какво е „права“ ….

    Аз няма да водя хамстера си да гласува, но нямам право да го удавя и в мивката. Някак ти се разминават понятията и имаш сбъркани възгледи за живота изобщо

    Like

  21. 21 iffi март 14, 2008 в 5:08 pm

    @Michel
    ами ако се окаже, че и растенията усещат болка, глад и радост, също като нас, какво правим тогава? С камъни ли да се храним?

    Like

  22. 22 GaN март 14, 2008 в 5:25 pm

    Хахаха, Iffi, много съм съгласен с довода ти!

    Like

  23. 23 гшяяяо май 8, 2009 в 1:49 pm

    ЗАщо няма БРОЯ НА МЕСОЯДНИТЕ ЖИВОТНИ В БЪГАРИЯ

    Like

  24. 24 stefani април 11, 2011 в 2:08 pm

    za6to nqma broqt na trevopastnite jivotni

    Like


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
март 2008
П В С Ч П С Н
« Февр   Апр »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,338,580 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

%d bloggers like this: