Пролетни (раз)мисли и случки 2

Размислите и случките през последните три седмици, залежали в черновите реших да ги опиша минимално с по няколко изречения. Простите неща от живота, които са ми направили впечатление. Малко мрън 😉

*****
Диско модата на 80-те години, какъв кич е била. За нея се сетих онзи ден когато видях един съкварталец, които имаше отзад на врата малко опашле прорасло насред късата му коса (сръбско киче). Вълната от подобни извращения беше хит в началото на 90-те от феновете на сръбската поп-фолк музика. Въпреки, че сега никой не носи подобна прическа, моят съкварталец вече близо двайсетина години ходи така. Като си спомних за него, си спомних за дългия маникюр на кутрето, които някои мъже на възраст, навремето също носеха без да са музиканти. С един такъв, добре поддържан маникюр наш роднина редовно си почистваше ушите от нечистотиите в тях.

*****
Пристрастих се към най-вкусно направеното суджу (арабски сандвич) в София. От няколко места съм го опитвал, но толкова апетитно, както го приготвят в халите на втори етаж не съм хапвал. Като се сетя за хрупкавото препечено хлебче, сочното месце и пикантните подправки, направо лигите ми потичат.

*****
Купих си дънки на чешката марка Kenvelo, а на етикета видях, че са произведени в Турция. Разбирам, че имат филиали и в други държави и това е практика и на други известни марки, но исках точно тези дънки да бяха ушити в чешка фабрика. Исках да почувствам чешкото качество. Това е все едно да произвеждат чешка бира в Турция. Made in Turkey лепнато върху етикетите се е превърнало в нарицателно за некачествени стоки и по специално за дрехи. Сещам се, че преди години Kenvelo имаха една много готина реклама с една млада и засукана монахиня, която след като разкъсва одеждите си и се преоблича отива да купонясва. Клипчето къде ли не го търсих и не можах да го намеря.

*****
Точно преди една седмица докато минавах покрай една кофа пред един блок в квартала ми на асфалта беше пльоснат убит рунтав, риж плъх с големината на котката ми. Този който го е изхвърлил как не се беше потрудил да го метне в кофата, ами го е изтипосал на улицата да шокира хората и малките деца. Дни наред мъртвата гадинка стоеше на същото място, само, че преди това беше размазана от кола, а вчера гледам се е бая поразложила, по нея кацат мухи и мирише на лошо. Кофата с боклука, боклучиите я почистват, убития плъх си седи. Нямам думи за селянията…

*****
Тези филми… сякаш пушенето в някои от тях е все още модно. Заиграването с цигарата, бавното издишване на дима, правенето на кръгчета с него… Нали навика/порока да пушиш на запад, пък и в произведенията на изкуството вече е демоде, тогава защо в съвременните филми отново се пафка и то показно. Вече повече от 2 години не пуша. Не съм и сънувал, че пуша, както съм чувал да се случва на другите екс пушачи. Обаче като гледам как някои пали цигара в някоя “лента”, леко си представям как вдишвам ароматен тютюнев дим и се отпускам. Слава богу това е временно състояние.Така или иначе като съм ги отказал съм се зарекъл вече да не ги поглаждам. Сега се чувствам много добре, а миризмата на тютюн дори вече не ми прави впечатление в заведенията.

******
Изчезна ми котарака. Вече повече от две седмици не се е появявал. Разпитахме съседите и хората в квартала, но те казаха, че не са го виждали. Сигурно е убит или сгазен. Мъчно ми е за него, добър котак беше. Може би трябваше да го кастрирам, така щеше да си стои мирен вкъщи.

5 Responses to “Пролетни (раз)мисли и случки 2”


  1. 1 Val май 13, 2008 в 12:35 pm

    – Ха-хаа – много ме разсмя със сръбското киче и маникюра на кутрето! 😀 И на мен ще ми е неприятно да видя някой да си почиства ушната калчица по този уникално противен начин. Имаше някои, които го правеха с антенката на мобилния или с края на ключ! Е, всичко опира до хигиенни навици! За опашчицата обаче нищо не мога да кажа – ако му харесва на съседа ти, да я носи – на никого не пречи така, нали? По-скоро може да служи като пример за ‘неподражание’ на диско-модата от 80-те, та дори и 90-те 😉
    – Суджу – странно име… напомня на ‘суджук’. Като дойда в София, ще го пробвам.
    – Марката дрехи наистина губи значение днес… Затрупани сме от ‘марково’ облекло и ‘конфекция’… не знам защо, но модата не е чак толкова важно нещо в останалите европейски държави, а и само ‘мода’ без нужното възпитание към ‘вкус’ не е препоръчителна – поне аз така мисля…
    – Боклуците все се оказвт нечия ‘чужда’ вина или грижа… дали ако наложим солидни глоби, нещата ще се променят?
    – Пушенето е все по-малко модно, слава богу. Гледал си „Вътрешен човек“ с Ал Пачино, нали? Спорен е въпроса за ‘маг-да-носа’ бих казала. Добре, че са скъпи цигарите и че се очаква да забранят пушенето на публични места. 😉
    – Жалко за котарака ти – аз загубих един Том преди много години. Не беше кастриран и не мисля, че това беше причината да изчезне… Дано се завърне твоя котарак.

    Like

  2. 2 albinos май 13, 2008 в 2:02 pm

    Не, отчаях се няма да се върне и друг път съм губил котарак. Брат ми твърди, че някой го е хванал и сега го отглежда затворен в апартамент. Аз не мисля, че сега както е голям ще позволи да го хванат или пък почти невъзможно е да се приспособи към нов дом или стопанин. Хайде ако е малко коте може да има такъв вариант, но не е.

    Like

  3. 3 Val май 13, 2008 в 2:11 pm

    може да се е приспособил към улицата – поне ще лови плъхове 😉
    аз понякога се възхищавам на подивелите домашни любимци или както им казват порода „улична превъзходна – коферман“ – оцеляват въпреки всичко. Само дето могат болести да разнасят – това е лошото.

    Like

  4. 4 Апостол Апостолов май 13, 2008 в 2:42 pm

    От чешка гледна точка: произведената в България чешка бира е точно толкова отвратителна, колкото и произведената в Турция чешка бира. Само не си мислете, че средностатистическият европеец прави някаква разлика между турци и българи. За него и двете племена са джагалски.

    Like

  5. 5 albinos май 14, 2008 в 11:41 am

    @ apostol Да именно аз съм за всеки един продукт да се внася от страната която го е създала и лицензирала, но компаниите имат друга политика, те дават да се произвеждат стоките си от евтина работна ръка в страни от третия свят.

    @ val снощи сънувах котарака си, че едни хора са го откраднали и са го заключили в сейф :Р, а аз през цялото време се опитвах да открадна от тях ключа и по нататък съня ми се обърка.

    Like


Вашият коментар

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
май 2008
M T W T F S S
« Апр   Юни »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,311,450 hits

Flickr Photos

O Porto...

Още снимки

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

