(Про)летни (раз)мисли за (гр)адския транспорт

Лятото вече чука на вратата и това тези два дни осезаемо се усети. В градския транспорт не се дишаше, бездомните кучета лежаха на сянка, млади и стари се разхождаха по плажни дрехи, в парковете тревните площи бяха окупирани от малки и големи компании, носеше се къде апетитна миризма на скара и пържена цаца, къде с обонянието ми се заиграваше аромат на марихуана, витаещ във въздуха от неизвестна посока. Въпреки, че пролетта от началото до сега беше дъждовна и мрачна, сега температурите се повишават и жегата започва да ни влияе психически и физически в работния процес. Масите по заведенията навън вечер са пълни, бирата се лее, сладките приказки не секват – става весело.

От първи юли за някои хора няма да е весело защото както вече се разбра билетът в София става 1 лев, а обещаното качеството на транспорт не вярвам да се промени. Старите тресящи се мотриси ще продължат да тракат и да издават остри и чегъртащи звуци, които да пилят нервите на така вече изнервения народ. Преди време четох интервю с една пенсионирана ватманка  – не онази от рекламата на космодиск или май беше от рекламата за наколенките „Ливайн“, тя  в интервюто казваше, че трамвайните мотриси са толкова амортизирани и в лошо състояние, че носят потенциален риск за здравето на пътниците. Едва ли не грубо казано от нейните уста, мотрисите са един вид движещи се катафалки. Преди време имаше инцидент в тролейбус, където се беше появила волтова дъга и беше ударила с ток няколко човека, на една жена високото напрежение й беше стопила пломбите. Тази случка освен, че е трагична е и комична, но да не си представяме такива неща, че може и на нас да ни се случват. Аз редовно дупча билети, освен ако не е за една две спирки и то ако пътувам по маршрута в някой по отдалечен от центъра квартал. В центъра обичам да вървя пеша, така, че ако имам работа и повече време не ползвам транспорта, спокойно си взимам разстоянията от порядъка на няколко километра. Наскоро се шегувахме с познат, че сме любители на спорта хоризонтално пешеходство, вертикалното (планинското) е малко по уморително и за съжаление рядко се практикува.

„Билетът за таксуване на нередовен пътник остава на стойност десет пъти по-висока от цената на билета за пътуване. При отказ да се заплати глобата ще бъде съставен фиш за нередовен пътник на стойност 20 лева.“
Това не вярвам да стресне гратисчийте, напротив може би броят им леко ще се повиши. Наскоро слушах разговор за това как един човек се е отървавал от контролата в градския транспорт – когато го хващала без билет той казвал, че е безработен, че в себе си няма пари и, че отивал на курсове за преквалификация и номерът минавал. Странна работа. Какъв е този човек и какви са тези контрольори, дето му вярват на приказките. То, че градския транспорт е скапан, скапан е, но учудвам се на хора, които получават добри средства, имат стабилни финанси и така да се излагат като не дупчат билети, това не го разбирам. Ромите също са привилигеровани, возят си се на аванта и тях новото увеличение на цените няма да ги касае.
Не се учудвайте, че преди месец Бойко Борисов заяви: „Цената на билета за градския транспорт няма да се повишава от 1 май, както беше предложено. Ще я повишим, едва когато повишим качеството на услугата”. „През следващите месеци предстои преструктуриране на градския транспорт, изготвяне на инвестиционна програма и закупуване на нови автобуси. Не е логично при не толкова добра услуга да повишаваме цената за превоз. ” . Качеството няма да се промени, а обещанията на Бойко Борисов не ги вземам на сериозно. В България е практика цената много често да изпреварва качеството на стоките и услугите, останалото е прах в очите и празни приказки.

Advertisements

3 Responses to “(Про)летни (раз)мисли за (гр)адския транспорт”


  1. 1 Longanlon май 29, 2008 в 3:48 pm

    Проблемът с нередовните пътници и глобяването/неглобяването им е доста сложен, но що се отнася до контролюрите, основната причина за тяхната неефективност е ясна:

    Те просто нямат законовото основание да направят на никого нищо. Те всъщност нямат право да те задържат физически – което е единственото нещо, което би имало някакъв ефект – иначе просто казваш, че нямаш пари, не си носиш личната карта… и какво правим?!? Ако с тях има полицай, той може да те отведе в районното, разправии, установяване на самоличност, писане на акт.

    Ама като няма? Бедните душици нямат право да ти направят абсолютно нищо и го знаят – затова разчитат на заплахи. А много хора не се плашат.

    Like

  2. 2 Апостол Апостолов май 29, 2008 в 6:16 pm

    За обещанията на Б. Борисов с пълна сила важи поговорката: „Обещание къща не събаря!“

    Кога стана и той циганин, т. е. политик, кога му почерня гъза?…

    Like

  3. 3 albinos май 29, 2008 в 8:03 pm

    Проблема с гратисчийте може би ще се разреши като въведат на вратите устройства които да не пускат пътници без билет. Практика прилагана в някои европейски държави и за моя изненада в Истанбул.

    Like


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s




ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
май 2008
П В С Ч П С Н
« Апр   Юни »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,357,312 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

%d bloggers like this: