Търговски хитринки и забавни трикчета

Харесах си един продукт от сайт на един магазин. Продукта го предлагаха като топ оферта, промоция на много добра и изгодна цена, от колкото върви в другите магазини за черна и бяла техника. Марката на продукта е известна в целият свят и вече се е превърнала в символ за високо качество. Към продукта добавяха подарък – безплатни аксесоари (част от които струват над 50 лв). Отидох във въпросния магазин и започнах да оглеждам витрината за да видя бъдещата си покупка. Видях я, но на етикета бише изписана старата цена (тази която върви и в другите магазини). Нямаше никакъв надпис, че артикула е с намаление. Поисках да разгледам продукта и отново попитах колко струва. Лигавата продавачка към тридесетака, която като говори с хората, сякаш говори на малки деца (мишееенце, жужко, байко, сладуранче; миу-миу, миу-миу…) ми отговори с детското си гласче, че струва колкото е изписана цената на етикета. Тогава й казвам, че в сайта им видях продукта, като топ оферта на почти двойно по-ниска цена. Тогава тя каза, че наличните количества за тази промоция се били изчерпали, но тъй като на сайта не е махнато карето с тази топ оферта, щяла да ми продаде стоката на промоционалната цена. Започна да я опакова и слад малко ме попита дали няма да си купя и въпросните аксесоари, които задължително трябват, за да работи продукта нормално. Отговорих й, че към промоцията тези аксесоари са включени като подарък от магазина. Тя се направи, че е забравила и каза, че от толкова много оферти и стоки, много е „запомнила“ кое с кое върви като комплект, и кое с кое върви като подарък. Попита колегата си дали има интернет за да проверят в сайта какво още е включено в тази топ оферта.

Брей, каква „хитра“ търговска тактика са измислили за примамване на клиенти. Човек да им се неначуди. Влязох тези дни отново в сайта на магазина и познайте какво видях: топ офертата за продукта все още си стои, като в карето отново пише по-ниската му, промоционална цена. Освен това като продавач-консултанти, въпросните служители задължително трябва да са наясно с цени и характеристики на всяка една стока в магазина им. Не да се разпитват през каса: Жоржи, байко колко струвкаше туй нещо.

Друг случай на търговска, как да я нарека шмекерия, трик или хитрост…В друг маркет за черна и бяла техника трябваше да купя кутия с дискове. Отидох до щанда и започнах да разглеждам различните марки, бройката и цените върху лепенките на дисковете. Забелязах, че на някои от горните подредени една върху друга кутийки, цените върху лепенките бяха толкова, колкото вървят и в други магазини. Отдолу под тях, кутиите с дискове струваха с два лева по-скъпо. Една кутия имаше две цени, лепнати на различни места, върху друга – лепенките бяха една под друга. Какво става? Исках да направя снимка с телефона си, но веднага един от консултантите на магазина ме заразпитва дали може да ми помогне с нещо. Попитах го защо дискове от една и съща марка имат различни цени и той каза, че едните дискове били стара партида със стара цена, другите били нова партида с увеличена цена. Хм, интересна логика и интересен търговски подход. То ако са поскъпнали дисковете най-вероятно е да се махнат лепенките на всички кутиики със старите цени и да се залепят на всички лепенки с нови. Както и да е, аз от този магазин вече няма да купувам каквото и да е. Стоките му са също със съмнително качество…

Advertisements

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!
октомври 2008
П В С Ч П С Н
« Септ   Ноем »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Creative Commons License
Произведението произведение ползва условията на Криейтив Комънс договор. Photobucket Tyxo.bg counter Блогосфера
Wikipedia
Locations of visitors to this page Site Meter website counter

Blog Stats

  • 1,357,313 hits

ЛЮБИМА МИСЪЛ:

Не е самотен този който си няма никого, самотен е този който не знае да обича!

%d bloggers like this: