Зелено

От доста време насам все се каня да напиша нещо по темата за зелените площи и собствениците на реституирани терени в София и все отлагам. Проблема е следният: хора с не върнати имоти ми се оплакват и ме приканват да пиша писмо до кмета на столицата – Бойко Борисов, защото земите които наследяват не им се връщат. Държавата и в частност общината ги гласяла да бъдат зелени площи без да обезщети собствениците. Според мен живущите в блокове имат право да искат зелено пространство, защото сграда до сграда ми изглежда доста клаустрофобично, но пък и собствениците на земи също имат право да недоволстват, че ще им отчуждават земите. По времето на комунизма държавата си присвояваше земи, сега става същото – жалват се хората . Проблема може да се реши като държавата или изплати дължимото на собствениците като откупи наследените им земи, или живущите на блокове и кооперации които искат да има между жилищно пространство да си откупят земите самите те. Поне аз не съм запознат дали има възможност за някакъв вид компенсация като например размяна на други терени и т.н.т. Ето една актуална статия по въпроса за зелените площи и реституираните терени:

Необходими са програми за изграждане на парковете в София

Между другото вчера надникнах в един вестник и видях материал за автомагистрала „Люлин“. Магистралата се прави успешно по график и ще бъде завършена в срок – през есента на 2009 година, са съобщили ръководителите на строежа. В момента движението по околовръстното е кошмарно. Има моменти които не са в пиково време и пак автомобилите буквално лазят по шосето.

2 Отговори на “Зелено”

  1. Ако си направите труда да прегледате реституционните закони, ще установите, че нямаше как да бъдат реституирани междублоковите пространства. За да се извърши тази „реституция“ доста хора подпомогнаха корупцията на ниво община (най-малкото да не обжалва безмислените решения на поземлените комисии или странни решения на съда) И сега точно тези хора започнаха да протестират и да говорят за национализация. Аз лично не изпитвам жал към тях.

    Харесвам

  2. Ами аз говоря за хората които имат оригинални документи, че са наследници, не, че са се сдобили по някакъв незаконен начин с тях. Може би тези хора са жертва на онези които чрез корупция отменят решенията за реституиране или вадят фалшиви документи за да си присвоят чужди имоти. Тези хора така ми го обясниха и така го разбрах.

    Харесвам

Вашият коментар